Čo robíme

Sú etikety vaším obchodným nástrojom, alebo len nákladom?

Pomáhame našim partnerom dosahovať najlepšie výsledky. Budúcnosť tlače etikiet je pestrá a radi poradíme aj vám.

Samolepiace etikety na vašom produkte môžu mať viacero funkcií. Ak ich však nelepíte, len aby niesli dáta pre administratívne účely, obsah a podoba vašich „samolepiek” môžu výrazne pomôcť s predajom vášho produktu.Funguje označenie vášho produktu tak, aby zákaznícke vzorce správania využilo naplno?

Obal vraj predáva a ľudia vraj majú pozornosť v rozmedzí pár sekúnd, najmä pod vplyvom pretlaku informácii v súčasnej dobe. Prípadne si spomeňte na zásadu prvého dojmu. Sú vám tieto „pravidlá” povedomé? Ako čo najjednoduchšie oslovíte na diaľku rôzne skupiny vašich zákazníkov?

Ako sa vy rozhodujete pri nakúpe?

Vidíte logo a vizuál produktu. Čítate popis na obale toho, čo sa rozhodujete hodiť do košíka. Či v kamennom obchode, alebo čím ďalej častejšie, v online e-shope. Ak ide o stálicu vo vašom nákupnom zozname, prekvapí vás nový prvok? Upravil sa obrázok, či nápis a vy zrazu spozorniete, že? Čo ak vám predávajúci s obľúbeným obsahom zrazu predáva aj niečo navyše? Ak produkt nepoznáte, ale zvažujete, rozhodnete sa aj vďaka vzhľadu a popisu na obale?

To všetko treba držať na pamäti aj pri objednávaní vašich etikiet. Kedy ste menili rozloženie prvkov na vašej etikete? Nie je na čase ozvláštniť vizuál?

Ako zmeny môžu prispieť k predaju?

Spomínate si na personalizované edície etikiet Coca Cola nápojov? Našli ste si svoje meno, či citát z obľúbenej pesničky a vedeli ste, že táto fľaša je tá správna pre vás. Prípadne ako vtipný darček pre niekoho blízkeho. Podobne tento spôsob oslovenia využilo už množstvo značiek (naposledy som si hodil do košíka balíčky žuvačiek s mojim menom, aspoň mi ich tak ľahko neskonfiškovali v rodine). Funguje aj nostalgia (Lidl retro týždne určite poznáte) a exkluzívnosť nie len mena, ale aj oslovenie citov zákazníka cez inú symboliku.

A ako nakombinovať tlač takých etikiet?

Prehodnoťte dizajn

Zamyslite sa nad grafickým dizajnom vašich etikiet, ako môžu tvoriť personalizované kolekcie? Je váš produkt možné predať špecifickej skupine ľudí s rovnakým menom, záľubou, či k špeciálnej príležitostí? Od všeobecne použiteľných oslovení fungujúcich na regáloch, sa dá systémom dotlače na etiketu s generickým dizajnom doplniť názov firmy, ktorá vo veľkom objedná pre zamestnancov váš produkt. Alebo meno svadobného páru, či spoločenského podujatia. Prípadne ozvláštniť predaj v ročnom období alternatívnym dizajnom obalu? Nie len Vianoce a Veľká noc, ale aj letná či jesenná tematika a prianie nového roka sú momenty, ktoré môžu v limitovanej edícii spraviť radosť stálym aj novým zákazníkom. Tak isto zberateľské edície pre špecifickú skupinu, ktorej dá nákup produktu so špecifickým dizajnom či hláškou nový dôvod na nákup, sú jednoduchou formou oslovenia cez limitovanú sadu samolepiacich etikiet. Rôzne formy personalizácie obalov vo svete využívajú značky v mnohých podobách a môžete aj vy jednoduchou variáciou etikiet.

Zmeňte materiál

Medzi trendy v tejto oblasti patria tiež obaly z alternatívnych, udržateľných materiálov, ktoré sa zhodujú s cieľom znižovania tvorby odpadu a majú čím ďalej väčší potenciál osloviť množstvo zákazníkov. Možno zmena materiálu vášho produktového obalu docieli práve to!

Využite alternatívnu tlač

V cielení na exkluzívne skupiny zákazníkov zas viete zapojiť interaktívne špeciálne formy potlače od „tajných“ UV-chrómnych farieb viditeľných len pod tmavým svetlom, farieb svietiacich v tme, či potlače meniace farbu podľa teploty (podrobnosti v článku „Svet etikiet – špeciálne komodity“).

Podstatou je nájsť formu oslovenia, ktorá rezonuje s vaším produktom a skupinami kupujúcich. Naše výrobné zariadenia umožňujú kombinovať technológie tlače na súčasné tlačenie viacerých dizajnov so spoločným formátom, ale aj na formu dotlače podkladových etikiet. Nie len na ojedinelé malé série, či „darčekové“ a súťažné „nálepky“ pribaľované k štandardnému produktovému baleniu. Budúcnosť tlače etikiet je pestrá a radi vám o obchodnom potenciáli tých vašich poradíme (napríklad ako radíme aj polygrafickej verejnosti v článku „Svet etikiet – Kde je budúcnosť?).

Prediskutujte možnosti s našimi kolegami a nájdite tú správnu kombináciu.


  • Ikona fb
  • Ikona in

Viac užitočných informácií a noviniek môžete dostať priamo e-mailom

Icon arrow down

Prihláste sa do newslettra

Vaše osobné údaje budeme spracúvať len za účelom zasielania newslettrov a noviniek so zaujímavým obsahom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Svoj súhlas so zasielaním a spracúvaním osobných údajov môžete kedykoľvek odvolať prostredníctvom odhlasovacieho odkazu v každej zaslanej kampani. Zásady ochrany osobných údajov.