Čo robíme

Rozdiely vo farbách nerozozná každý, my ale áno

Nedorozumenia o odtieňoch lososovej, broskyňovej a marhuľovej nech ostávajú námetom na vtipy. Naši tlačiari pri strojoch, ale hlavne celé oddelenia spracúvajúce objednávky na tlač etikiet berú odlišnosti v odtieňoch veľmi vážne a preto sa držia vzorkovníc odtieňov Pantone.

Je to u nás taká mierna laboratórna práca, kde miešame množstvá farieb s variáciami podkladových materiálov etikiet od výmyslu sveta. Tak aby vždy vyšiel odtieň podľa priania klienta. Nie každá tlačiareň na to má kapacity a skúsenosti. Čím to je?

Podklad vie zmeniť paletu jednej plechovky

Pracujeme s najnáročnejšími klientmi v regióne a tým ponúkame rôzne dizajnové podkladové materiály pre ich etikety. Najmä pri „uncoated“ papieri sú tak variácie podkladu pre tlač naozaj rôznorodé. Podstatné je aj, na akú hrúbku papiera sa farebná potlač aplikuje. Vsatie farby do štruktúry podkladu dokáže z odtieňa farby v plechovke vyrobiť úplne iný odtieň na výslednej etikete. A to ako prekvapenie nechceme.

Verte, že je tiež rozdiel, či tou istou farbou potlačíte krémový, perleťový, alebo extra bielený papier. Ak máte cit pre odlišovanie odtieňov, rozdiel by ste zbadali okamžite. Vedeli ste inak, že aj celo-farebné etikety vznikajú na bielom podklade? Čierny je síce v ponuke tiež, ale z mnohých dôvodov sa aj na čiernu etiketu zväčša volí plošne potlačený biely podklad. To by vyšlo na debatu s našimi technikmi, ale je pre nás vždy zaujímavá aj táto možnosť.

V neposlednej rade je rozdiel aj v technológii potlače zvolenej (UV ofset, alebo UV flexo, digitál, atp.) a v stroji, ktorý ju aplikuje.

Ak ste šikovná tlačiareň so zohraným tímom ľudí, zvládate správne namiešať farbu na správny podklad opakovane. Máte teda remeselne zvládnutý manažment farebnosti a klientom viete zaručiť výsledok v pevne stanovenej cene. Nie tým, že za ich peniaze strieľate od oka. To by nám, ani našim partnerom na úspechu nepridalo.

Proces schvaľovania je dôležitý

Do tejto „laboratórnej“ práce je zapojený každý náš klient pri schvaľovaní farebného odtieňa. Pri každom zadaní garantujeme, že farba sa zhodne s objednaným farebným odtieňom podľa aktuálneho vzorkovníka Pantone. Ten aj nám slúži ako referenčný systém určovania farieb.

Nikdy sa nespoliehajte na farbu, ktorú ste videli v grafickom návrhu na monitore počítača, či mobilu, alebo na vzorke vytlačenej na bežnej kancelárskej tlačiarni. Referenčný odtieň si viete overiť s našimi kolegami kedykoľvek pred schválením etikety do tlače.

Okrem prirovnania k Pantone odtieňom vo vzorkovníku, je možnosť dohodnúť sa podľa externého referenčného nátlačku. Pre uľahčenie procesov a optimalizáciu vašich nákladov už vieme dodať referenčný nátlačok aj interne. Naša nová digitálna tlačiareň má rozšírený „farebný gamut“. To znamená, že tlačí miešaním CMYK plus ďalšie dve farby (oranžová a zelená ), čím sa k referenčným Pantone odtieňom priblíži na 95% a nám umožňuje dodať klientom technický nátlačok ich etikety aj priamo u nás.


Vďaka rokom skúseností, systematickej spolupráci s našimi partnermi, ale aj investíciám do našich kapacít máme manažment farieb na výbornej úrovni. Pridanou hodnotou v spolupráci s nami tak dostávajú klienti aj ten správny odtieň farieb na etiketách bez zbytočných komplikácií.


  • Ikona fb
  • Ikona in

Ako vie materiál etikety riešiť veľké problémy

Samolepiace etikety sú skvelou voľbou obalového materiálu, ktorý umožní veľkú flexibilitu. Prinášajú značnú efektívnosť pri aplikovaní („nalepíte ľahko“), ich skladovaní, dizajnovom spracovaní, ale aj voľnosť voľby materiálu najvhodnejšieho pre špecifický produkt. Nielen z pohľadu oslovenia zákazníkov, ale aj splnenia legislatívnych a hodnotových záväzkov výrobcu.

Viac užitočných informácií a noviniek môžete dostať priamo e-mailom

Icon arrow down

Prihláste sa do newslettra

Vaše osobné údaje budeme spracúvať len za účelom zasielania newslettrov a noviniek so zaujímavým obsahom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Svoj súhlas so zasielaním a spracúvaním osobných údajov môžete kedykoľvek odvolať prostredníctvom odhlasovacieho odkazu v každej zaslanej kampani. Zásady ochrany osobných údajov.